HARGAI MEREKA

1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya
hanya ada kamu satu-satunya.


2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap
menjadi impiannya.


3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu
merasa berat badan kamu sudah bertambah.


4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.


5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain
lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang
berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.


6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon
untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.


7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu
sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat
bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.


8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa
pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau
tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.


9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia
ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.


10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon
untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.


11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan
mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.


12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi
baginya barang itu sangat istimewa.


13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung.
Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.


14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.


15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran
yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh
di mata, jauh di hati?’


16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.




17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau
mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.


18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika
kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.


19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!.
bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar
mana permintaan mu.


20].Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS
dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas
dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.


21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari
kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.


22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak
pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.


23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin
mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu,
kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

the time


video

THE TIME OF MY LIFE
  salam ... hahaha .... juz nk share something je ... good memories 4 me actually .. korg mesty da tgk video yg dkt atas 2 an ..... so mcm ane ...??? ada paham ke .... nk cter panjang kowt ... so conclusion nye mcm nie ... aku dak mekanikal .. men ruqby (waterboy) ... majority dak2 skul 2 stay ostel ... awl2 ketika aku jejak kaki situ ada seorang warden yg dlu aku panggel robot .. mood cpat berubah ... kjap2 ok ... kejap2 k.o .... ntah la pelik gak mule2 ....tp lpas rapat ngan dia ... aku anggap n hormat dia sbg ayah n abg aku ... dia mnat dlm photografic .... pantang nmpak dia je ... mesty suro dia amek gmbar .... hahahaha ... luncai emas pulak ... group nie ditubuhkan tyme kteorg f4 .... sje2 je pd asalnye ... tp ternyate group nie membuatkan kiteorg rpt sampai ari nie .... pena satu hari ... tyme exam nie ... ada membe aku mimpi dia wat logo la ... e2 la .... ini la .... mcm2 lagi la ... tp smpai ari nie xda satu logo pown tercipta .... ahli group luncai emas pulak ..... nk terangkan mcm ane ar ...sume dak 5km4 
'08.. yg penting tok korg taw ... kepala group nie name dia ALI SHY-SHY ... dibantu oleh ARIF a.k.a ADEK ... then ajk2 nye naim , olan , faz , anep ...sume kpale2 nie outsider a.k.a duduk luar dr ostel...aku ngan faz je duk ostel.... aku .????? aku ahli yg paling kecik ... tumpang populariti dorang je ..... nerd la katekan ....
tros terang la .... dorang byk ajar aku ttg idop yg penoh pancaroba nie .... thanks guy 4 the memory ..... hanye tuhan je yg boley balas jasa kowg ..... yg futsal 2 kiteorg runner up je .. nme group ... teka la .... hahahah ..... klah ngan dak bola skola ... faz je yg xda ...
girl????? 
ada 2 mmg ada ... tp xnk cter la pasal dia ... kiteorg still kawan ...perhaps .... sudah2 ... kite abaikan ..... 

byk ag sebenonye .... tp ini sekadar tok pengenalan ..... nantikan episod strusnye k .....
salam .....




camp rock

pd 10 , 11 dan 12 februari aku ada follow satu perkhemahan ... pada asalnye aku xtaw papepown ... disebabkan ada kekosongan ... maka aku pown mem'volunteer'kan diri aku .... Alhamdulillah ... sepanjang perkhemahan tak ada apa2 perkara yg x dingini berlaku .... mungkin ada sedikit salah paham dan tidak puas hati .... tp kite kene la blajar dr pengalaman ..... jom kite tgk sedikit gambaran disana ...

laluan jungle tracking
otw balek da nie
kanak2 riang
sesi suai kenal
pasang khemah
kopral din n aku
jalan2
sesi pembersihan
panas badan
puncak gunung brembun
snap tyme
standby phase
bbq
jagung bakar gred A
khemah 2
cleaning phase
lokasi p'khemahan


ape yg korang tgk dkt atas 2 adalah perkhemahan kompeni A betalion 3 rejimen 513 ....inilah aktiviti kami ... psang khemah ... jungle tracking ... bbq ... n program mengeratkan silaturahim .. gmbr x tersusun cket .... malas dowh .... hahahahahahaha ..... btw , kalu korang ada plan2 nk camping ... aku syorkan tempat ni .... 24 jam bdan ni vibrate ..... thats all ...
overall 4 star from 6 star

senyum

Senyum senyum senyum
Senyum senyum
Verse
Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit
Chorus
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa
Akhirnya sempurna tiga album pertama
Bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
Dah ku kata ku takkan henti sampai tua bangka
Kalau habis abjad aku rap dengan angka
Satu dua tiga anugerah diterima
Oh itu tahun lepas tahun ini cuma dua
Tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
Ditertawakan oleh anakku Inca Medina
Oh Inca Medina orang secantik nama
Cantik luar cantik dalam cantik macam mama
Hati macam grandmanya anginnya macam papa
Kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
Sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
Nyanyi balik lagu ayat lama ayat mama
Wanita hari ini jaga sensitiviti
Kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini
Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit
Ulang Verse
Ulang Chorus
Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan
Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan
Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian
Tu boleh pun senyum cantiknya gigi
Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini
Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit
Ulang Verse
Ulang Chorus
Ulang Verse
Senyum :)





senyumanmu (n_n)

jika dibandingkan keindahan jutaan bintang di langit ,
tak dapat dibandingkan dengan senyumanmu . 


jika dibandingkan cahaya bulan yg menerangi kegelapan ,
tak dapat menerangi seperti senyumanmu . 


jika dibandingkan kecantikan bulan ketika dipagari bintang , 
tak dapat menandingi kecantikan senyumanmu . 


ku ingin kau tahu ,
senyumanmu penawar 2 hati ,
hatiku dan hatimu .


ku ingin kau tahu , 
aku bersyukur kerana berpeluang melihat senyummu . 


ku ingin kau tahu , 
senyumanmu mengingatkanku kpd kebesaran Maha Pencipta . 


ku ingin kau tahu ,
hatiku berbisik ,
tuhan ciptakan senyumanmu untuk menyempurnakan hidupku .


bukanku memuji apa lagi memuja tetapi sekadar menghargai kenikmatan yg sementara .


smile always (n_n)

nurkilan 
taha